tiistai 26. marraskuuta 2013

Matkakarttani

Minun oli aivan pakko tarttua hauskaan matka-aiheiseen haasteeseen, vaikka kukaan minua ei haastanutkaan! :) Tykkään matkustamisesta, mutta olen loppujen lopuksi käynyt aika harvassa maassa, Euroopassa lähinnä, joten kartta on vielä valitettavan väritön. Olen aika paljon matkustellut samoissa maissa kavereiden ja sukulaisten luona, mikä on mukavaa, mutta toki haluan löytää myös uusia kohteita ja elämyksiä.

1. Näytä matkakartan (Travbuddy tai vastaava) avulla missä maissa olet käynyt ja paljonko se on prosentteina.
2. Kerro, mielellään perusteluineen, mikä tai mitkä vierailemistasi maista ovat olleet suosikkejasi.
3. Paljasta vielä se maa (tai kaupunki), johon et ole vielä päässyt matkustamaan, mutta johon pääsystä haaveilet.
4. Kiitä sitä bloggaaja, jolta olet haasteen saanut.
5. Haasta mukaan 3-5 bloggaajaa.


1. Kartan mukaan olen vieraillut 12% maailman maista. (Jännä tuo noinkin "suuri" prosentti, sillä kartta on tosiaan kovin tyhjä! Laski ehkä Jerseyn ja Guernseyn saaret erillisiksi maiksi.) Työstettävää riittää! Tosin tavoitteenani ei ole vierailla kaikissa maailman maissa, ei ole ihan resursseja sellaiseen, hih. Silti on monta paikkaa, jonne haluaisin mennä ja aionkin mennä. ;)


2. On vaikeaa valita yhtä lempimaata tai -kaupunkia. Olen oikeastaan pitänyt kaikista paikoista, joissa olen käynyt, ei tule ainakaan mieleen ainuttakaan suurta pettymystä. Maista pitää mainita Kenia, joka on aivan käsittämättömän upea maa. Sveitsi on hieno paikka myöskin (talvella tietenkin mutta myös kesällä!) ja Ranska ja Italia. Kreikassa taas on hienoja rantoja...


3. Maita ja kaupunkeja, joihin haluan matkustaa on aika määrä! Euroopan alueella haluaisin ainakin mennä Lissaboniin ja Istanbuliin. Lähi-idässä haluaisin käydä Israelissa ja Libanonissa. Sitten haluaisin käydä Caribialla nauttimassa lämmöstä ja letkeästä elämänmenosta. Afrikkaan haluaisin ehdottomasti palata, lisäksi Etelä-Amerikassa asuu tuttuja, joita lähtisin kovin mielelläni moikkaamaan. Oh my, mistä sitä aloittaisi... :)

4.-5. Jos olette tehneet tämän haasteen tai aiotte tehdä, linkatkaa ihmeessä karttanne kommenttiboxiin! Käyn kovin mielelläni kurkkimassa muiden lempikohteita ja matkahaaveita! :)

edit. Ups, unohdin, että olen käynyt Portugalissa (tai Madeiralla)!

2 kommenttia:

  1. No, Lahi-idassa se ois JOKO Israel TAI Libanon, ei kannata menna molempiin, jos ei halua viettaa paria yota lentokentan putkassa :D
    Enta Aasia - etko haluais menna esim Balille? Ma menisin kylla!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iiik! Eli siis tällä nykyisellä vanhalla passilla Israeliin ja kun se vanhenee matkaan uudella passilla Libanoniin. :)
      No, tottahan toki lähtisin Balillekin, mutta enemmän mua silti kiehtoo Lattarit tai Afrikan saaret/rantalomakohteet.

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!