torstai 7. maaliskuuta 2013

Body envy

Olen aikeissa (kuulostaapa uskottavalta!) aloittaa kuntokuurin. Luovuin loppuvuodesta kuntosalijäsenyydestä, koska mulla ei ollut syksyllä aikaa käydä salilla. Nyt mulla olisi aikaa, mutta kuntosalijäsenyydet ovat kalliita ja sopimuskaudet ärsyttävän pitkiä, joten aion puhtaasti kotikuntoilla. Tykkään juoksemisesta, mutta se on vähän jäänyt viime kuukausina. Olen huomannut nyt talvella, että kunto on romahtanut, ei hyvä homma eikä kivaa. Siispä monen muun tavoin aloitan, näin kevään korvalla, kuntoprojektin. Tavoitteena puhtaasti kunnon kohentaminen! Mulla ei ole, eikä ikinä ole ollutkaan, vaakaa, joten kiloja en seuraa. Eivät ne sitä paitsi mun tapauksessa kerro mitään. Olen aina painanut lähes saman liikunnan määrästä riippumatta. (Myönnän siis, että käyn vaa'alla, jos sellainen eteen tupsahtaa.) Muuten sen liikunnan puutteen kyllä huomaa... Tavoitteenani on päästä kesän mittaan parin vuoden takaiseen kestävyyskuntoon (juoksin silloin 4-5 kertaa viikossa, jestas!) ja vuoden takaiseen lihaskuntoon (innostuin salitreenaamisesta, heh). Vaikeaa tulee olemaan, koska tahdon voimaa näissä asioissa ei juuri ole. Mulla kestää aika kauan päästä siihen liikunnan hurmaan (oikeastaan ainoan kerran se on tapahtunut silloin pari vuotta sitten, olisin voinut mennä lenkille vaikka joka päivä!) . Lisäksi ruokavaliota en pysty karsimaan kaikista herkuista. Nautin kahvihetkistä & leivoksista aivan liikaa, jotta sellaisista kokonaan luopuisin! :)

Jos ottaa huomioon edellä mainitut seikat, on selvää, etten tule ikinä saamaan sellaista kroppaa kuin Nicole Scherzingerillä. Siinä ihannevartalo, mun mielestä. Body envy! Olisi kyllä mukava haaste joskus kokeilla, miten lähelle tuota pääsisi, jos oikein yrittäisi. Toistaiseksi riittää vähempi, hih. Jos iskee motivaation puute, voin silti katsoa esimerkiksi alla olevan musiikkivideon. Niin, että istuako koneen edessä vai lähteäkö lenkille? Hmm, jälkimmäinen vaihtoehto kenties?


p.s. Mun supersuosikkilaite vatsalihasten treenaamiseen niin kotona kuin salillakin on ab roller (siis sellanen pyörä/rengas, jossa on kahvat)! Ihanan tehokas! ;)

p.p.s Sori, että löysin Bloggerin kautta tuosta musavideosta vain version, jossa on mukana 50 Cent...Tai no, ehkä joku tykkää tästä enemmän... :p

2 kommenttia:

  1. Usko tai ala mut ma oon kanssa hiljakseen alottamassa pienta kuntoilua. Juokseminen oli aika karua ekalla kerralla, mutta taal on niin kivoja treenivaatteita etta pitaa kylla jatkaa hehehe

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, vai sillä lailla, hyvä! Joo, juokseminen on alkuun aika rankkaa, mutta siinä oikeasti huomaa kunnon kohenemisen, siksi se on musta kivaa! :) Mä oon jo valinnut (treeni)vaatteet, jotka päällä aion juosta joku kerta teidän rantabulevardilla! :=)

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!