lauantai 29. joulukuuta 2012

Suojakertoimia

Monet lähtevät Suomesta talvella lämpimiin maihin kylmyyttä pakoon, joten aurinkorasvoille riittänee kysyntää myös talvella. Mulla oli Keniassa matkassa SK 30 varustetut aurinkorasvat. Yhden vanhan SK 20 rasvan otin myös mukaan. Eikä pidä unohtaa hiuksia! Mulla oli mukana L'Oréalin Solar Sublime "aurinko"shampoo ja hoitoaine, joiden pitäisi minimoida auringon haittoja hiuksille. Käytän niitä vain matkoilla, joten yhdistän niiden ihanan tuoksun aina lomailuun, hih. :)

Aluksi mulla oli ajatuksena ostaa aurinkorasvat apteekista (luotettavuuden takia), mutta luovuin ajatuksesta ja ostin Stockalta Biothermin aurinkorasvan vartalolle. Cliniquen aurinkovoide kasvoille mulla oli kesältä valmiina. Useimmiten kyllä käytin Biothermia myös kasvoille, koska se oli mielyttävämmän tuntuista ja imeytyi nopeammin. Loppulomasta käytin myös sitä vanhaa SK 20 rasvaa enkä ollut vaarassa palaa. Itse asiassa musta tuntuu, että korkeammalla suojakertoimella varustetut rasvat aika tehokkaasti esti mua - joo, paitsi palamasta - myös ruskettumasta, heh. Kasvot sai vähän väriä vasta viimeisenä päivänä jollon laitoin Cliniquen suojakertoimellista (SK 15) pohjustusvoidetta kasvoille ilman varsinaista aurinkorasvaa. Päiväntasaajan välillä polttavasta auringosta huolimatta ei mun iho punoittanut onneksi kertaakaan loman aikana. Tosin en ollutkaan varsinaisella "aurinkolomalla" eli aurinkoa otin aika harvoin ja silloinkin ehkä olin tunnin tai kaksi altaalla. :)



Illalla laitoin iholle Pizbuinin After Sun Tan Intensifying Lotionia. Musta se kosteuttaa hyvin ja tuoksuu mielyttävälle. En tiedä voimistaako se rusketusta mitenkään, vaikka niin luvataan. En silti "uskaltanut" olla käyttämättä, heh!

Onko joku lähdössä matkalle jonnekin lämpimään (tai muualle)? Mitä aurinkorasvoja käytätte vai otatteko lainkaan aurinkoa? Mulla on jo kesää ikävä... :)

4 kommenttia:

  1. Mun suosikki on Bioderma Photoderm Bronz SPF 15 Spray Solaire B-)
    Aftersunina sama kuin sulla tai sit kans Bioderma tai Ahava, joka on hyva kasvoihin (kosteuttaa mutta ei jata ihoa kiiltavaksi tai rasvaiseksi).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, Bioderma kuulostaa hyvälle! Saakohan sitä Suomesta? Hmm, pitää tutkailla tai ostan sitten seuraavalta matkalta. Ahavan aftersunia ei taida saada täältä, just etsin sitä Sokokselta. Mulla toimii kyllä aika monet aurinkorasvat loppujen lopuks, joten ei oo pahoja pettymyksiä tullut. :=)

      Poista
    2. siis tarkotat etta ei rusketu ? ;-)
      kylla kaikki apteekista ostetut on turvallisia, ei pida mistaan huoltoasemalta tai kioskilta ostaa (kuten eraat mombasassa viime vuonna hmmm...)

      Poista
    3. Heh, ei kun en pala! No, en rusketukaan, jos suojakerroin on yli 20... On ne apteekista ostetut varmaan parempia, mutta toi Biotherm oli ihan hyvä ja musta perusniveatkin on ok eli en välttämättä näe tarvetta ostaa rasvoja apteekista (kadun tätä varmaan vanhempana ja ryppyisenä!). En MÄ sentään osta epämääräisistä rantakaupoista rasvoja...ellen väärin muista, taisinkin olla sillä reissulla ainut, joka ei helottanut punaisena, heh! :)

      Poista

Ilahdutit kommentillasi! Kiitos!